CROATIA osiguranje mirovinsko društvo za upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondom d.o.o.

Društvo upravlja s jednim otvorenim (CROATIA OSIGURANJE dobrovoljni mirovinski fond) i tri zatvorena fonda (CROATIA osiguranje zatvoreni dobrovoljni mirovinski fond, Zatvoreni dobrovoljni mirovinski fond HEP grupe i Zatvoreni dobrovoljni mirovinski fond Hrvatskih autocesta)

Osnovni podaci

  • CROATIA osiguranje mirovinsko društvo za upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondom d.o.o.
  • Sjedište: Vatroslava Jagića 33, 10000 Zagreb
  • OIB: 81231269363
  • Uprava: Radojka Hainski, direktor
  • Predsjednik Nadzornog odbora: Dalibor Fell
  • Račun: HR1323400091110116495, Privredna banka Zagreb d.d., Račkoga 6, 10000 Zagreb
  • Temeljni kapital: 15.000.000,00 kuna uplaćen u cijelosti
  • Društvo je upisano kod Trgovačkog suda u Zagrebu pod matičnim brojem upisa (MBS) 80461492
  • Broj odobrenja za rad, izdala HANFA: 20.05.2003. godine, br: 383-01-03-2
  • Datum osnivanja: 16. travnja 2003.
  • Datum upisa u sudski registar: 29. svibnja 2003.
  • Osnivač i jedini član Društva: CROATIA osiguranje d.d.

Uprava i Nadzorni odbor

Radojka Hainski, direktor Društva
Diplomirala je matematiku na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu u Zagrebu. Po završetku studija radi kao profesor matematike, u Končar Grupi kao IT sistem administrator. 1992. prelazi u CROATIA osiguranje d.d. u IT odjel gdje je od 1997. na mjestu voditelja IT infrastrukture. U svibnju 2002. prelazi u Raiffeisen Grupu gdje radi do 2011. godine. U Raiffeisen mirovinskom društvu za upravljanje mirovinskim fondovima d.o.o. radi na mjestu direktora direkcije upravljanja fondovima i registrom članova i savjetnika Uprave te u RBA na mjestu voditelja middle office tima. U Društvu do imenovanja radi na mjestu voditelja upravljanja imovinom i računovodstva. Član je hrvatskog aktuarskog društva te sudjeluje u IAA Financial Risk Committee. Položila je ispite za licencu ovlaštenog aktuara na PMF-u Zagrebu i u organizaciji HAD-a i za upravitelja mirovinskim fondovima i mirovinskim osiguravajućim društvom u organizaciji HANFA-e. U 2011. stječe profesionalnu titulu FRM (Financial Risk manager) u organizaciji svjetskog udruženja risk profesionalaca GARP.
Dalibor Fell, predsjednik Nadzornog odbora
Diplomirao je 1999. godine na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu, smjer financije. U Raiffeisenbank Austria d.d. Zagreb radio na raznim pozicijama, zadnja Zamjenika izvršnog direktora sektora riznice i investicijskog bankarstva. Predavao je 2010. godine na Zagrebačkoj burzi na temu financijskih derivata. Od 2008. godine do 2016. godine radi kao direktor tvrtke Fidelitas aurea d.o.o., a od studenog 2016. godine radi kao direktor Sektora za ulaganja u tvrtki CROATIA osiguranje d.d. Ima položen ispit za investicijskog savjetnika i posjeduje ACI Dealing Certificate.
Mario Puljiz, zamjenik predsjednika Nadzornog odbora
Na Ekonomskom fakultetu u Zagrebu diplomirao je 1993. godine, a 2009. godine na istom fakultetu završava poslijediplomski specijalistički studij Poslovne ekonomije. Po završetku studija 1993. godine karijeru započinje u CROATIA osiguranju d.d. u Filijali Zagreb. Od 2006. godine do 2011. godine postaje direktor Službe za prodaju u Sektoru za životna osiguranja. Od 2011. godine do 2014. godine postaje član Uprave CROATIA zdravstveno osiguranje d.d., a od 2014. je direktor službe za poslovanje s financijskim institucijama.
Hrvoje Pauković, član Nadzornog odbora
Na Pravnom fakultetu u Rijeci diplomirao je pravo 1997. godine te 2010. stekao zvanje magistar pravnih znanosti. Po završetku studija 1997. godine radio je u Odvjetničkom društvu Pauković-Kovačević-Koren-Pende u Rijeci, a od svibnja 2001. do prosinca 2006. radi u CROATIA osiguranju d.d. na mjestu direktora Sektora pravnih, kadrovskih i općih poslova. Od siječnja 2007. godine do danas direktor je Hrvatskog ureda za osiguranje. U lipnju 2014. godine izabran je za potpredsjednika Savjeta ureda (Council of Bureaux, Brisel) za mandat 2014.-2017. godine. Član je Izvršnog odbora Europskog udruženja osiguratelja i reosiguratelja (Insurance Europe) i Upravnog odbora Europskog instituta za prometno pravo (IETL).

Linijska i funkcionalna organizacijska shema Društva

Sažetak investicijskog procesa

Investicijski proces u Društvu definiran je Pravilnikom i procedurama rada za Front Office i podijeljen u nekoliko osnovnih faza:

Prikupljanje podataka, izrada analiza i formiranje očekivanja
Obradom makroekonomskih, tržišnih i podataka vezanih uz određenog izdavatelja vrijednosnih papira formiraju se očekivanja koja predstavljaju temelj u postupku donošenja investicijskih odluka.
Strategija ulaganja
Uprava uz savjetovanje Investicijskog odbora na kvartalnoj razini donosi Strategiju ulaganja za svaki mirovinski fond kojim upravlja Društvo. Dokument uz očekivane rezultate ulaganja i vremenski horizont njihova ostvarivanja pruža jasne smjernice o ulaganju u pojedine vrste imovine.
Donošenje investicijskih odluka
Investicijske odluke se donose na sastancima na kojima uz Upravu i djelatnike Front Office-a mogu sudjelovati djelatnici organizacijske jedinice za upravljanje rizicima (Middle Office). Iste moraju biti donesene na način da, u skladu sa strategijom ulaganja, jasno određuju pojedina ulaganja i uvjete po kojima će se provoditi transakcije. Sastavni dio dokumentacije čine podaci i analize na temelju kojih su donesene odluke o ulaganju te razlozi koji su utjecali na donošenje odluke i odabir predmetnog ulaganja.
Realizacija investicijskih odluka
Za realizaciju investicijskih odluka trgovanjem na financijskim tržištima zadužen je Front Office. Prije realizacije, od strane Middle Office-a se vrši nezavisna provjera usklađenosti ulaganja sa zakonskim, internim i drugim ograničenjima. Prilikom realizacije investicijskih odluka vodi se računa o postizanju najboljeg ishoda definiranog Pravilnikom o postupanju s nalozima.
Praćenje uspješnosti ulaganja
Sva ulaganja predmet su kontinuiranog monitoringa, kako u smislu promjena tržišnih i ekonomskih okolnosti, tako i u odnosu na definirana očekivanja i strategiju ulaganja.

Sve faze investicijskog procesa, kao i korespondencija između ogranizacijskih jedinica uključenih u proces, dokumentiraju se u fizičkom ili elektronskom obliku.

Pravilnik o postupanju s nalozima

Postupanje s nalozima za trgovanje financijskim instrumentima u svrhu postizanja najboljeg ishoda za fondove te nepristrano postupanje prema članovima mirovinskog fonda definirano je Pravilnikom o postupanju s nalozima.

Kako bi se postigao najpovoljniji ishod za mirovinski fond, Društvo vodi računa o slijedećim elementima u transakciji:

  • cijena,
  • troškovi,
  • brzina i vjerojatnost izvršenja i namire,
  • veličina i vrsta naloga,
  • druge okolnosti bitne za izvršenje naloga.

Pritom se relativna važnost prethodno utvrđenim elementima određuje uzimajući u obzir slijedeće kriterije:

  • ciljeve, strategiju ulaganja i rizike mirovinskog fonda navedene u informativnom prospektu i statutu mirovinskog fonda,
  • karakteristike naloga,
  • karakteristike financijskog instrumenta na koji se nalog odnosi,
  • karakteristike mjesta trgovanja na kojima se nalog može izvršiti.

Investicijska odluka može se realizirati kroz jedan ili više odvojenih naloga. Zadavanje naloga pritom je moguće pojedinačno po fondu ili grupiranjem za više fondova pod upravljanjem Društva. Grupiranje naloga moguće je ako nije izgledno da će isto naštetiti članovima fonda čiji se nalozi grupiraju.

Prilikom trgovanja izvan uređenog tržišta, Društvo će nastojati odluku o trgovanju donijeti temeljem više ponuda od različitih tržišnih sudionika.

Ukoliko se financijskim instrumentom trguje na više tržišta, Društvo će nalog zadati na tržištu na kojem se očekuje postizanje najpovoljnijeg ishoda.

Društvo će zadavati naloge investicijskim društvima sa odgovarajućom reputacijom na tržištu i za koje je Društvo procijenilo da naloge izvršava pravovremeno, uredno, točno i profesionalno.

Alokacija izvršenih naloga vrši se bez odgode kako bi se moglo pristupiti namirenju transakcija.åDruštvo redovito prati i procjenjuje primjerenost postupka realizacije investicijskih odluka te uspješnost izvršavanja zadanih naloga. U slučaju značajnijih promjena koje mogu utjecati na mogućnost trajnog postizanja najpovoljnijeg ishoda za mirovinski fond, a najmanje jednom godišnje, Društvo će revidirati politiku postizanja najboljeg ishoda.

Rizici Društva

U slučaju Mirovinskog društva rizici proizlaze iz prirode poslovanja, ključnih poslovnih procesa, ciljeva i poslovne strategije i strategije ulaganja imovine Mirovinskog društva i raspoloživih resursa.

Obzirom na poslovni cilj i strategiju, Mirovinsko društvo upravlja vlastitom imovinom konzervativno i sklonost Mirovinskog društva prema rizicima ulaganja je niska.

Strateški rizik se odnosi na donošenje krivih strateških odluka ili implementacija neodgovarajućih odluka i/ili neodgovaranje na promjene na tržištu i promjene u industriji.

Reputacijski rizik može rezultirati negativnom percepcijom od strane klijenata, vlasnika, regulatora, javnosti ili druge ugovorene strane, suradnika te direktno utjecati na rezultate.

Tolerancija i sklonost Mirovinskog društva prema reputacijskom i strateškom riziku je niska te Mirovinsko društvo o ovim rizicima vodi računa prilikom donošenja svih odluka.

Riziku tržišta je direktno izložena dobit/gubitak Mirovinskog društva na način da u recesijskim uvjetima stanovništvo odvaja manji iznos za dugoročnu štednju kao što je mirovinska štednja što može umanjiti prihode Mirovinskog društva.

Obzirom na strategiju ulaganja, karakteristike financijskih instrumenata i utjecaj pojedinog rizika, Mirovinsko društvo karakterizira niska rizičnost. Detaljan prikaz utjecaja pojedinog rizika na imovinu Mirovinskog društva nalazi se u slijedećoj tabeli:

Opis rizika Utjecaj
Tržišni rizik – rizik promjene cijena Nizak
Tržišni rizik – rizik promjene kamatnih stopa Nizak
Tržišni rizik – rizik promjene tečaja valuta Nizak
Kreditni rizik Nizak
Rizik likvidnosti Nizak
Operativni rizik Nizak
Rizik usklađenosti Nizak
Rizik sukoba interesa Nizak
Strateški rizik Nizak
Reputacijski rizik Nizak
Rizik tržišta P&L Nizak

Obzirom na strategiju ulaganja, karakteristike financijskih instrumenata i utjecaj pojedinog rizika, Mirovinsko društvo karakterizira niska rizičnost.

Pitanja i primjedbe

Možete nam postaviti pitanje ili uputiti primjedbu putem:

  • besplatnog info telefona 0800 1884 od 8 do 16 sati od ponedjeljka do petka
  • pošte na našu adresu CROATIA osiguranje mirovinsko društvo za upravljanje dobrovoljnim mirovinskim fondom d.o.o., Vatroslava Jagića 33, 10000 Zagreb
  • telefaksa 01/4893-013
  • elektroničke pošte DobrovoljniMirovinskiFondIIIstup@crosig.hr

U slučaju da ne možemo Vašu pritužbu riješiti mirnim putem omogućiti ćemo Vam pokretanje postupka za izvansudsko mirno rješavanje spora pred Centrom za mirenje pri Hrvatskoj gospodarskoj komori.

Depozitar fondova

Depozitar Fondova je HRVATSKA POŠTANSKA BANKA d.d. Jurišićeva 4, Zagreb (u nastavku Depozitar) koja je ovlaštena rješenjem Hrvatske narodne banke, Z.br. 1707/2010 od 9. lipnja 2010. godine.

Banka je osnovana u listopadu 1991. godine i upisana u sudski registar Trgovačkog suda u Zagrebu s matičnim brojem subjekta upisa (MBS) 080010698. Temeljni kapital iznosi 966.640.400,00 kuna.

Imovina Fonda koja će biti povjerena na pohranu Depozitaru biti će pohranjena na skrbništvo na način da će Depozitar sve financijske instrumente koji mogu biti ubilježeni na računu nematerijaliziranih vrijednosnih papira pohraniti na skrbničke račune, a financijske instrumente koji ne mogu biti ubilježeni na računu nematerijaliziranih vrijednosnih papira ubilježiti na drugim odgovarajućim računima.

Neplasirana novčana sredstva držat će se na transakcijskim računima za poslovne namjene, koji ne mogu biti predmetom ovrhe u vezi s potraživanjem prema Depozitaru ili Mirovinskom društvu.

U svrhu pohrane Depozitar će osigurati da se svi financijski instrumenti i novčana sredstva u njegovim knjigovodstvenim evidencijama vode na odvojenim računima na način propisan zakonom koji uređuje tržište kapitala i propisima donesenim na temelju istog u dijelu koji se odnosi na zaštitu imovine klijenata, otvorenim u ime Mirovinskog društva, a za račun fonda kojim upravlja, tako da se u svakom trenutku može jasno odrediti i razlučiti imovina koja pripada Fondu od imovine Depozitara i ostalih klijenata Depozitara.

U odnosu na financijske instrumente uvrštene u depozitorij Središnjeg Klirinškog Depozitarnog Društva (SKDD) Hrvatska poštanska banka d.d. kao Depozitar Fonda namjerava sve poslove iz članka 247. Zakona obavljati samostalno.

U odnosu na financijske instrumente uvrštene u inozemnim depozitorijima Depozitar namjerava delegirati jedino poslove pohrane financijskih instrumenata Fonda.

Popis svih trećih osoba sa kojima Depozitar ima sklopljen Ugovor o delegiranju poslova:

  • Clearstream Banking SA - mjerodavno pravo: pravo Velikog Vojvodstva Luxembourg
  • State Street Bank GmbH - mjerodavno pravo: pravo Savezne Republike Njemačke
  • Nova Ljubljanska banka d.d. Ljubljana – mjerodavno pravo: pravo Republike Slovenije
  • Raiffeisen Bank d.d. Bosna i Hercegovina – mjerodavno pravo: pravo Bosne i Hercegovine
  • Crnogorska komercijalna banka AD Podgorica – mjerodavno pravo: pravo Republike Crne Gore
  • Vojvođanska banka ad Novi Sad - mjerodavno pravo: pravo Republike Srbije
  • Stopanska Banka AD Skopje - mjerodavno pravo: pravo Republike Makedonije

Treće osobe sa kojima Depozitar ima sklopljene ugovore posjeduju odgovarajuće znanje i iskustvo u pružanju usluge pohrane imovine te su pod kontrolom pripadajućih regulatornih tijela. U slučajevima kada se financijski instrumenti ili novčana sredstva Fonda pohranjuju kod treće strane sa sjedištem u inozemstvu, Mirovinsko društvo je upoznato i prihvaća da računi na kojima se nalaze njegovi financijski instrumenti ili novčana sredstva jesu ili će biti u nadležnosti zakonodavstva treće države, zbog čega se prava Fonda u vezi s tim financijskim instrumentima ili novčanim sredstvima mogu razlikovati od prava koja bi mu pripadala po hrvatskim propisima.

Popis krajnjih podskrbnika (subjekata) koji skrbe o imovini Fonda ovisno o državi, odnosno tržištu:

Država/Tržište Krajnji podskrbnik
US shares / Canadian shares Citibank, N.A., New York
EUROBONDS in CBL CLEARSTREAM BANKING LUXEMBOURG
AUSTRALIJA HSBC Australia
AUSTRIJA Deutsche Bank Austria
BELGIJA Deutsche Bank Belgium
BRAZIL Citibank N.A.
BUGARSKA ING Bank NV, Sofia
ČEŠKA Československá Obchodnì Banka A.S.
EUROCLEAR Euroclear
FINSKA SEB Finland
FRANCUSKA Deutsche Bank Paris
NJEMAČKA Deutsche Bank AG Frankfurt
GRČKA BNP Parisbas Greece
HONG KONG Standard Chartered Bank
MAĐARSKA Citibank Europe plc, Hungarian Branch
ITALIJA Deutsche Bank
JAPAN HSBC Japan
LATVIJA AS SEB Banka
MEKSIKO Banco Nacional de México S.A.
NIZOZEMSKA Deutsche Bank N.V.
NORVEŠKA SEB Norway
POLJSKA Bank Handlowy Warsz. S.A.
PORTUGAL Deutsche Bank Portugal
RUMUNJSKA Citibank Europe plc, Dublin – Romania Branch
RUSIJA ING BANK NSD ELIGIBLE SECURITIES
ŠPANJOLSKA Deutsche Bank Spain
ŠVEDSKA Skandinaviska Enskilda Banken
ŠVICARSKA Credit Suisse AG, Zurich
TURSKA Deutsche Bank, A.Ş.
UKRAJINA ING Bank Ukraine
UK/IRSKA State Street Bank & Trust Company
SLOVENIJA Nova Ljubljanska Banka, Ljubljana

Delegirani poslovi

Mirovinsko društvo je trećim osobama delegiralo dio poslova koje je dužno obavljati. Prilikom odabira treće strane, Društvo je postupalo stručno i s posebnom pažnjom, u najboljem interesu članova Fonda.

Mirovinsko društvo je s CROATIA osiguranjem d.d., Vatroslava Jagića 33, Zagreb, sklopilo Ugovor o iznajmnljivanju hardvera, softvera i pratećih usluga te Ugovor o poslovnoj suradnji kojim su delegirani administrativni poslovi zaprimanja i obrade upita članova.

Online prijava za članstvo

Ispunite kratku prijavnicu i postanite član CROATIA OSIGURANJE dobrovoljnog mirovinskog fonda.